نقش عامل پیروزی در دسته نبرد

سلام دوستان رویالی عزیز؛ محمد هستم، امروز قرار است در کنار هم یکی از مهمترین نقش های بازی کلش رویال را بررسی کنیم. نقشی که تقریبا بدون آن نمی توانید یک دسته نبرد (دک) بسازید، نقش عامل پیروزی!

عامل پیروزی های کلش رویال

عامل پیروزی یعنی چه؟

عامل پیروزی یا شرط پیروزی یا کلید پیروزی (به انگلیسی وین کندیشن، Win Condition) نقش یا وظیفه ای است که کارت های کمی در بازی طراحی شده اند که آن را ایفاء کنند.

عامل پیروزی یا شرط پیروزی به کارت اصلی دسته نبرد که برای حمله استفاده می شود، می گویند. از آن برای آسیب زدن به برج حریف و کسب تاج استفاده می شود و در اصل استراتژی برنده شده در بازی با تکیه به آن کارت چیده می شود.

عامل پیروزی چیست؟
عامل پیروزی چیست؟

توضیحات بیشتر می خواهید؟

عامل پیروزی یک کارت مخصوص حمله و فشار آوردن به حریف است. اگر چه برخی از آنها می توانند در دفاع نیز به شما کمک کنند. عامل پیروزی همان کارت کلیدی بازی است که بقیه ۷ کارت دیگر با توجه به آن انتخاب می شوند.

البته اشتباه نکنید هر کارتی که بتواند به برج دشمن آسیب وارد کند نمی تواند نقش عامل پیروزی را ایفاء کند. مثلا کارت گلوله آتش (فایربال، Fireball) می تواند آسیب خوبی به برج های دشمن بزند اما یک عامل پیروزی نیست. زیرا شما نمی توانید با تکیه به گلوله آتش روی برنده شدن حساب کنید.

در کل به کارتی که به شما کمک می کند برنده شوید، عامل پیروزی می گویند. خواه آن کارت خودش مستقیما به برج دشمن آسیب بزند و یا اینکه بخاطر خون زیادش به نیروهایتان کمک کند زنده بمانند و به برج دشمن برسند. به عنوان مثال کارت های خوک سوار (هوگ رایدر، Hog Rider)، غول (جاینت، Giant) و بشکه گابلین (گابلین برل، Goblin Barrel) می توانند علاوه بر نقش های ثانویه خود، نقش عامل پیروزی را نیز ایفاء کنند.

هر دک به چند عامل پیروزی احتیاج دارد؟

در بازی کلش رویال تعداد کارت هایی که می توانیم با خود به عرشه نبرد ببریم، فقط ۸ عدد است. این محدودیت باعث می شود که سعی کنیم تا حد ممکن، تعداد عامل پیروزی در دک را به یک عدد محدود کنیم و در عوض ۷ کارت دیگر را از آنهایی انتخاب کنیم که درصد موفقیت عامل پیروزی را بالا ببرند.

اکثر دک ها (دسته نبردها) یک عدد عامل پیروزی دارند و بقیه کارت ها را بر اساس کمک به آن می چینند و اتفاقا خیلی خوب هم نتیجه می گیرند. اما دسته نبردهایی هم هستند که ۲ عدد عامل پیروزی دارند یا اصلا ندارند!

هر دک به چند عدد کارت عامل پیروزی نیاز دارد؟

به عنوان مثال اگر شما غول را به عنوان پذیرنده نقش عامل پیروزی انتخاب کنید، همین یک عامل پیروزی برای شما کافی خواهد بود و لازم است کارت های دیگر را طوری انتخاب کنید که به غول در پیشروی به سمت برج دشمن و آسیب زدن به آن کمک کنند. مثلا جادوگر (ویزارد، Wizard) یا مگا مینیون (Mega Minion) به همراه طلسم، انتخاب های مناسبی هستند.

دسته نبردهایی که دو عدد عامل پیروزی دارند.

دسته نبردهایی هم هستند که کمی بیشتر بر روی حمله سرمایه گذاری می کنند و از دو عدد کارت عامل پیروزی استفاده می کنند. این دسته نبردها معمولا حمله قدرتمندی دارند ولی در دفاع کمی ضعیف عمل می کنند. مثال بارز این نوع دسته نبردها، دک لاوابالون است. کارت لاوا (Lava) به عنوان عامل پیروزی اصلی و کارت بالن (بالون، Balloon) هم عامل پیروزی ثانویه یا یدکی است.

دسته نبردهای بدون عامل پیروزی

حالت بعدی دک هایی هستند که عامل پیروزی مشخصی ندارند یا به عبارتی، کارت عامل پیروزی ندارند. شاید بپرسید پس چطور در بازی پیروز می شوند؟! استراتژی حمله در این دک ها به تجربه و هوش بازیکن بستگی دارد و خود بازیکن یاد گرفته است که چگونه از کارت هایی که ذاتا برای حمله به برج ساخته نشده اند، استفاده کرده و به برج حمله کند.

دسته نبرد بدون عامل پیروزی مشخص
یک نمونه از دسته نبرد بدون عامل پیروزی مشخص. آیا می توانید حدس بزنید چگونه با این کارت ها می توان حمله کرد؟

اگرچه این دک ها گاها خیلی خوب عمل می کنند ولی استفاده از این نوع دسته نبرد به هوش و تجربه زیادی احتیاج دارد و عموما بازی بدون عامل پیروزی سخت است.

دسته نبردهایی با ۳ عدد عامل پیروزی یا بیشتر

استفاده از ۳ عدد عامل پیروزی یا بیشتر اصلا توصیه نمی شود. زیرا به علت کم شدن تعداد کارت های دفاعی، دسته نبرد شما در دفاع بسیار ضعیف عمل خواهد کرد. در حمله نیز چندان توفیق نخواهید داشت زیرا کارت های پشتیبان کننده حمله به تعداد کافی ندارید. در همچین دکی، کارت ها با یکدیگر همخوانی نخواهند داشت و تقریبا محال است که چنین دسته نبردی موفقیت آمیز باشد.

انواع عامل پیروزی در کلش رویال

عامل های پیروزی را بر اساس نوع عملکردشان می توان به ۳ دسته تقسیم کرد. نیروها، طلسم ها و ساختمان ها!

از دسته نیروها

این نوع شما عامل های پیروزی می شود که از دسته نیروها هستند. مثلا غول، گالم (گولم، Golem) یا پکا (P.E.K.K.A) از این دسته هستند. این نوع کارت ها به سمت برج دشمن می روند و به آن آسیب می زنند.

برخی از آنها مانند غول و خوک سوار (هوگ)، نیروهای دشمن را نادیده می گیرند و مستقیما به سمت برج (یا اولین ساختمان دشمن) حرکت می کنند و خط دفاعی دشمن را عقب و عقب تر می برند. اما برخی دیگر مثل پکا یا سه تفنگدار (تری ماسکتیرز، Three Musketeers) به سمت نیروهای دشمن منحرف می شوند. البته آنها هم با کشتن نیروهای مزاحم، راه را برای آسیب زدن راحت تر به برج دشمن باز می کنند.

از دسته طلسم ها

گاهی اوقات در بعضی دک ها، کارت اصلی یک طلسم است. مثلا طلسم موشک (راکت، Rocket)، طلسم قبرستان (گریویارد، Graveyard) و یا بشکه گابلین (گابلین برل، Goblin Barrel).

این نوع کلید پیروزی از ریسک کمتری نسبت به نوع قبلی برخوردار است و معمولا آسیب خوبی می توان با آنها وارد کرد. مزیت این نوع کلید پیروزی اینست که نیازی به عبور از پل و پیشروی نیست و می توان آن را مستقیما بر روی برج دشمن استفاده کرد. به این ترتیب شما هم در زمین خودی دفاع می کنید و هم از زمین خودی حمله می کنید!

از نوع ساختمان ها

در کلش رویال نوعی از عامل پیروزی وجود دارد که می توان با استفاده از آن، از سمت زمین خودی، به برج دشمن آسیب زد!

کمان ایکس در حال حمله به برج از راه دور
کمان ایکس می تواند از زمین خودی، به برج دشمن آسیب بزند!

دو کارت خمپاره (مورتار، Mortar) و کمان ایکس (ایکس بو، X-bow) تنها کارت های این دسته هستند. آنها ساختمان هایی هستند که می توانند از سمت زمین خودی، شروع به آسیب زدن به برج دشمن کنند و به این صورت نقش شرط پیروزی را دارند. البته استفاده از این نوع شرط پیروزی به تجربه زیادی نیاز دارد؛ زیرا این دو ساختمان به راحتی حواسشان پرت می شود!

انواع عامل پیروزی بر اساس وابستگی به سطح

کارت هایی که نقش شرط پیروزی را می پذیرند، بر اساس وابستگی اشان به لول (سطح) به دو دسته تقسیم می شوند. برخی از آنها مثل قبرستان، پکا و گالم چندان به لول وابسته نیستند و در سطح های پایین هم خوب عمل می کنند.

دسته دیگر در لول های پایین چندان کارایی ندارند و لازم است هر چه زودتر ارتقاء پیدا کنند و به سطح ماکزیمم برسند. مثال های این نوع شرط پیروزی، کارت هایی مثل بشکه گابلین، غول سلطنتی (رویال جاینت، Royal Giant) و بالن هستند که در سطوح پایین ناکارآمد عمل می کنند.

انواع عامل پیروزی بر اساس راحتی ارتقاء

کلید پیروزی مهمترین کارت دسته نبرد است و لول آن تاثیر زیادی بر عملکرد دسته نبرد دارد. بعضی از کارت های عامل پیروزی، مثل معدنچی (ماینر، Miner)، ارتقاء دادن و مکس کردن آنها بسیار سخت و زمان بر است و اگر آنها را به عنوان عامل پیروزی دک خود انتخاب کنید، تا مدت ها به خاطر پایین بودن سطحشان، ضعف خواهید داشت.

اما در مقابل، کارت کلید پیروزی مثل خمپاره که از نوع عادی است را می توان خیلی زود و راحت مکس کرد و از این سطح بالا به عنوان نقطه قوت دک استفاده کرد.

چه کارت هایی در کلش رویال نقش عامل پیروزی را دارند؟

در ادامه به معرفی تمامی کارت هایی که در کلش رویال نقش عامل پیروزی را ایفاء می کنند، خواهم پرداخت. فراموش نکنید که هر کارت، برای ایفای نقش خود، نیاز دارد که توسط کارت های دیگری که با آن همخوانی دارند، حمایت شود. هیچ کارت عامل پیروزی نداریم که به تنهایی بتواند برای شما پیروزی بیاورد!

بشکه گابلین (گابلین برل، Goblin Barrel)

کارت بشکه گابلین (گوبلین برل)

بشکه گابلین یک کارت ۳ اکسیری است و از این جهت بسیار کاربردی است. زیرا تنها با ۳ اکسیر می توانید وارد حمله شوید. ابن کارت البته نسبت به طلسم ها خیلی حساس است و حریف شما می تواند با طلسم های الوار (لاگ، The Log)، تیر (ارو، Arrow) و … به راحتی حمله شما را دفع کند. با این حال اگر این کارت توسط حریف نادیده گرفته شود یا شما بتوانید طلسم حریف را از چرخه خارج کنید، می تواند آسیب خوبی به برج دشمن بزند و به این صورت عامل پیروزی شما شود!

بشکه گابلین از جمله کارت هایی است که نسبت به سطح خیلی حساس است و در سطح های پایین چندان مفید نیست. همچنین درجه سختی ارتقای این کارت هم ۳ از ۴ است و ارتقای آن به دلیل حماسی بودنش، کار دشواری است.

بشکه اسکلت (اسکلتون برل، Skeleton Barrel)

کارت بشکه اسکلت (اسکلتون برل)

بشکه اسکلت که یک کارت ۳ اکسیری از نوع عادی (Common) است، از طریق هوا حرکت می کند و خودش را به نزدیک ترین ساختمان دشمن می رساند و سپس منفجر شده و پس از اینکه آسیب اندکی به اطراف وارد کرد (در حد کشتن اسکلت ها و خفاش های اطراف)، هفت عدد اسکلت بر روی ساختمان می ریزد و اگر حریف طلسم سبک یا نیروی جمعی زن نداشته باشد قطعا آسیب زیادی به ساختمانش وارد خواهد شد.

البته مانند بشکه گابلین، بشکه اسکلت هم به طلسم های سبک حساس است با این تفاوت که در این کارت، مهاجمین اسکلت هستند و کمترین خون را در بازی دارند و برعکس گابلین ها، آنها با یک رعد و برق (زپ، Zap)، الوار یا گلوله گنده برف (جاینت اسنوبال، Giant Snowball) نابود می شوند.

بشکه اسکلت برای حمله در دک های سبک و چرخشی یا حمله های گروهی بسیار عالی است. آسیب مرگ آن برای پاکسازی محدوده فرود اسکلت ها خوب عمل می کند.

بشکه اسکلت از نظر حساسیت به سطح در دسته حساس قرار می گیرد و خون بادکنک ها، آسیب مرگ و آسیب اسکلت هایش در سطوح پایین به طرز مسخره ای پایین است! به علاوه، درجه سختی ارتقای آن، ۱ از ۴ است و می شود سریع به لول های بالا (Level) ارتقایش داد.

معدنچی (ماینر، Miner)

کارت معدنچی (ماینر)

معدنچی یک کارت افسانه ای ۳ اکسیری است که یک شرط پیروزی هم به حساب می آید. این کارت را مانند طلسم ها می توانید در هر نقطه ای از زمین بازی که خواستید بازی کنید و طبیعتا می توانید آن را مستقیما روی برج دشمن بیاندازید. البته آسیب معدنچی به برج را کاهش داده اند، با این حال می تواند به برج آسیب خوبی بزند.

کاربرد اصلی معدنچی به عنوان یک مینی تانک است و بخاطر خون نسبتا زیادش برای جذب آسیب برج دشمن و نیروهای اطراف آن استفاده می شود. به این صورت که معدنچی را نزدیک برج دشمن می گذارند که آسیب جذب کند تا سایر نیروها بتوانند خودشان را به برج رسانده و آسیب بزنند و به این صورت یک عامل پیروزی مهم است.

معدنچی در حال حمایت از خفاش ها برای حمله
معدنچی با جذب آسیب، اجازه نمی دهد خفاش ها بمیرند. حمله به برج دشمن با معدنچی و خفاش ها

کارت معدنچی از جمله کارت هایی است که حساسیت چندانی به سطح ندارد و در سطوح پایین هم به خوبی کار می کند. با این حال ارتقاء دادن آن باعث بهتر شدن عملکردش می شود.

معدنچی، یکی از با ارزش ترین لجندری های بازی است!

کارت معدنچی از دسته کارت های ارزان است و برای دک های چرخشی بسیار مناسب است و در دک های سنگین هم به پایین آوردن میانگین اکسیر دک کمک می کند و حمله های ارزان و سریعی را شکل می دهد. در کل معدنچی یک کارت بسیار ارزشمند است؛ اگر آن را به دست آورده اید بسیار خوش شانس هستید. اگر هنوز معدنچی را به دست نیاورده اید سعی کنید از توکن های تبادل استفاده کنید و آن را از اعضای قبیله اتان درخواست کنید.

کارت معدنچی از نظر سختی ارتقاء به علت افسانه ای بودن، درجه ۴ از ۴ را دارد و ارتقاء دادنش خیلی خیلی سخت و زمان بر است.

دیوار شکن ها (وال بریکرز، Wall Breakers)

کارت دیوار شکن ها (وال بریکرز)

کارت دیوار شکن ها یک کارت حماسی ۳ اکسیری است که از دو عدد دیوار شکن تشکیل شده است که مستقیما و با سرعت به سمت نزدیک ترین ساختمان حمله می کنند و آسیب زیادی به آن و نیروهای اطرافش وارد می کنند و خودشان هم در این عملیات ایثارگرانه نابود می شوند! هنگام انفجار نیروهای نزدیک به دامنه انفجار هم آسیب می بینند.

دیوار شکن ها به علت خون کمی که دارند معمولا به یک نیروی دیگر برای جذب آسیب نیاز دارند که بتوانند خودشان را به برج دشمن برسانند. شما هم به معدنچی فکر می کنید؟! درست فکر می کنید، این دو با هم عالی عمل می کنند!

کارت دیوار شکن ها از نظر حساسیت به سطح در دسته حساس جای می گیرد. یعنی در سطوح پایین عملکرد خوبی ندارد. همچنین این کارت از نظر سختی ارتقاء، درجه ۳ از ۴ را دارد و ارتقای آن سخت است.

خمپاره (مورتار، Mortar)

کارت خمپاره (مورتار)

کارت خمپاره یک ساختمان ۴ اکسیری است که هم در حمله و هم در دفاع کاربرد دارد. اگر این ساختمان را نزدیک مرکز میدان قرار دهید، می تواند مستقیما برج های حریف را هدف بگیرد.

از آنجا که این ساختمان، همیشه نزدیک ترین نیرو یا ساختمان را هدف می گیرد، کمی سخت است که آن را روی برج دشمن قفل نمایید. اما اگر روی برج دشمن قفل کند، با سنگ هایی که پشت سرهم بر روی برج می اندازد، آسیب زیادی به برج وارد می کند.

خمپاره در حال حمله به برج از راه دور
خمپاره از زمین خودی به برج دشمن حمله می کند.

این عامل پیروزی برای دک هایی است که استراتژی حمله آنها،حمله از خانه” (محاصره یا سیج، Siege) باشد. در این نوع دک ها، بدون ورود به زمین حریف، سعی می کنند به برج دشمن آسیب وارد کنند.

کارت خمپاره یک کارت عادی است و درجه سختی ارتقای آن ۱ از ۴ است و به راحتی می توان آن را ارتقا داد. همچنین این کارت از نظر حساسیت به سطح در دسته کارت های حساس جای می گیرد؛ یعنی در سطوح پایین کارایی خوبی ندارد.

خوک سوار (هوگ رایدر، Hog Rider)

کارت خوک سوار (هوگ رایدر یا هوگ)

خوک سوار یک کارت کمیاب ۴ اکسیری است و نیرویی است که مستقیما به سمت نزدیک ترین ساختمان دشمن حمله می کند و نیروها را نادیده می گیرد. از این جهت برای آسیب زدن به برج دشمن، مناسب است. خوک سوار نسبتا خون زیادی دارد و آسیب قابل توجهی به برج دشمن می زند و استفاده از آن بسیار راحت است. به همین دلیل یک عامل پیروزی محبوب در بازی است. یکی از بهترین کارهایی که با ۴ اکسیر می توان انجام داد، بازی کردن هوگ است!

خوک سوار از لحاظ حساسیت به ارتقا در دسته نیمه حساس جای می گیرد زیرا در سطوح پایین چندان بد عمل نمی کند اما قطعا در سطح های بالا عملکرد بهتری دارد. همچنین این کارت از جمله کارت های کمیاب بازی است و درجه سختی ارتقای آن ۲ از ۴ است و ارتقای آن چندان مشکل نیست.

دژکوب نبرد (بتل رم، Battle Ram)

کارت دژکوب نبرد (بتل رم)

دژکوب نبرد یه کارت کمیاب ۴ اکسیری است که از دو عدد بربر تشکیل شده است که دژکوب بزرگی را روی دوش خود نگه داشته اند. این دو بربر ابتدا به سمت نزدیک ترین ساختمان حمله می کنند و پس از کوبیدن دژکوب به آن، شمشیرهایشان را بر می دارند و حمله را ادامه می دهند.

از آنجا که این نیرو ابتدا به سمت نزدیک ترین ساختمان حمله می کند، می توان از آن برای آسیب زدن به برج دشمن استفاده کرد و به این صورت یک عامل پیروزی است.

دژکوب نبرد یک کارت کمیاب است و و درجه سختی ارتقای آن ۲ از ۴ است؛ یعنی ارتقای آن چندان سخت نیست. از طرفی این کارت از نظر حساسیت به سطح، یک کارت حساس است و در سطح های پایین ضعیف است.

غول (جاینت، Giant)

کارت غول (جاینت)

کارت غول یک کارت کمیاب ۵ اکسیری است که به سمت نزدیک ترین ساختمان حریف پیش می رود؛ آهسته و مداوم! غول هم می تواند خودش به برج آسیب خوبی بزند و هم به علت خون زیادی که دارد، می تواند آسیب ها را جذب کند و این امکان را به وجود بیاورد که سایر نیروهایتان، خودشان را به برج دشمن برسانند و به آن آسیب برسانند.

غول یک عامل پیروزی از نوع تانک است و دشمن برای مقابله با آن به یک تانک کش نیاز دارد. همچنین این کارت به علت سرعت پایینی که دارد، امکان ساختن یک حمله گروهی (پوش یا فشار) را فراهم می کند.

کارت غول از نظر سختی ارتقاء، درجه ۲ از ۴ را دارد. همچنین از نظر حساسیت به سطح، در دسته نیمه حساس جای دارد یعنی خیلی به سطح وابسته نیست به شرط اینکه سطحش زیادی پایین نباشد.

قبرستان (گریویارد، Graveyard)

کارت قبرستان (گریویارد)

طلسم قبرستان یک کارت ۵ اکسیری افسانه ای است که تعداد زیادی اسکلت را در زمان کوتاهی در هر جای عرشه که بخواهید تولید می کند. اگر این کارت را در نزدیکی برج دشمن استفاده کنید، اسکلت های تولید شده می توانند به برج دشمن آسیب بزنند و به این صورت یک کلید پیروزی محسوب می شود.

کارت قبرستان از نظر حساسیت به سطح در دسته غیرحساس جای می گیرد یعنی در سطوح پایین هم به خوبی عمل می کند. همچنین این کارت از نظر سختی ارتقاء، درجه ۴ از ۴ را دارد و ارتقای آن بسیار سخت و زمان بر است.

خوک های سلطنتی (رویال هوگز، Royal Hogs)

کارت خوک های سلطنتی (رویال هوگز)

کارت خوک های سلطنتی یا هوگ های سلطنتی یک کارت کمیاب ۵ اکسیری است که تعداد ۴ عدد خوک کوچک تولید می کند که هر کدام مستقیما به سمت نزدیک ترین ساختمان حمله می کنند. مقابله با این کارت به خاطر تعداد نیروی زیادی که تولید می کند، برای دک هایی که اکثرا کارت های تکی زن دارند، دشوار است و برعکس برای دک هایی که کارت های جمعی زن دارند، نسبتا راحت است.

کارت خوک های سلطنتی از نظر سختی ارتقاء، درجه ۲ از ۴ را دارد. همچنین از نظر حساسیت به سطح در دسته حساس جای می گیرد.

بالن (بالون، Balloon)

کارت بالن (بالون)

کارت بالن یک کارت حماسی ۵ اکسیری است. این نیروی هوایی مستقیما به سمت نزدیک ترین ساختمان حرکت می کند و اگر به آن برسد، آسیب وحشتناکی به آن وارد می کند. همچنین پس از نابودی نیز یک بمب از خود به جای می گذارد که آسیب اضافه ای به ساختمان دشمن و نیروهای اطراف آن وارد می کند.

کارت بالن از نظر حساسیت به سطح در دسته حساس قرار می گیرد و از نظر سختی ارتقاء، درجه ۳ از ۴ را دارد و ارتقاء دادن آن نسبتا دشوار است.

قوچ سوار (رم رایدر، Ram Rider)

کارت قوچ سوار (رم رایدر)

کارت قوچ سوار یک کارت افسانه ای ۵ اکسیری است که از یک قوچ و یک سوار تشکیل شده است. قوچ به سمت نزدیک ترین ساختمان حمله می کند در حالی که سوار آن به سمت نیروهای اطراف، دام پرتاب می کند و جلوی حرکت آنها را می گیرد.

استفاده از این کارت برای آسیب زدن به برج دشمن بسیار ساده است. زیرا سوارکار با دام هایی که به طرف نیروهای دشمن پرتاب می کند، مانع حرکت آنها می شود و آنها نمی توانند به سمت قوچ سوار بیایند و با او درگیر شوند. این کارت به خاطر نوع عملکرد سوارکار، کاربرد دفاعی نیز دارد.

قوچ سوار، مینی پکا را بی حرکت کرده است.
مینی پکا قصد کشتن قوچ سوار را دارد اما نمی تواند حرکت کند و به او برسد!

کارت قوچ سوار از نظر حساسیت به سطح در دسته غیرحساس جای می گیرد و در سطوح پایین نیز کارایی خود را دارد. همچنین از نظر سختی ارتقاء، درجه ۴ از ۴ را دارد و ارتقای آن خیلی مشکل است.

غول سلطنتی (رویال جاینت، Royal Giant)

کارت غول سلطنتی (رویال جاینت)

کارت غول سلطنتی یک کارت عادی ۶ اکسیری است. این غول با تفنگ بزرگی که در دست دارد از فاصله دور به ساختمان های اطرافش شلیک می کند و میتواند آسیب زیادی به آنها وارد کند. مقابله با این کارت به علت خون زیادی که دارد، کار دشواری است. به همین دلیل استفاده از آن خیلی ساده است.

کارت غول سلطنتی از نظر حساسیت به به سطح در دسته حساس جای می گیرد. همچنین این کارت از نظر سختی ارتقاء، درجه ۱ از ۴ را دارد.

موشک (راکت، Rocket)

کارت موشک (راکت)

طلسم موشک یک کارت کمیاب ۶ اکسیری است که آسیب وحشتناکی را در محدوده ای کوچک وارد می کند. از آنجا که این کارت، یک طلسم است، می توان آن را در هر نقطه ای از میدان نبرد استفاده کرد؛ هم برای دفاع در برابر توده ای از نیروهای دشمن و هم برای حمله مستقیم به برج دشمن!

بدیهی است که آسیب این طلسم بر روی برج ها کاهش داده شده است ولی همچنان آسیب زیادی به برج ها وارد می کند که با تکرار این آسیب، بعد از چند بار پرتاب، می تواند برج را نابود کند و به این صورت یک شرط پیروزی است.

کارت موشک یا راکت از نظر حساسیت به سطح در دسته حساس قرار دارد و آسیب آن در سطوح پایین، کم است. همچنین این کارت از نظر سختی ارتقاء، درجه ۲ از ۴ را دارد.

کمان ایکس (اکس بو، X-bow)

کارت کمان ایکس (اکس بو)

کارت کمان ایکس یک کارت حماسی ۶ اکسیری است. این کارت هم مانند خمپاره یک ساختمان است که اگر آن را نزدیک وسط میدان قرار دهیم، می تواند مستقیما برج دشمن را هدف بگیرد و یک عامل پیروزی باشد.

اگر بتوانید شرایطی ایجاد کنید که کمان ایکس بر روی برج دشمن قفل کند، می تواند آسیب چشمگیری به آن وارد کند. خیلی سریع و رگباری عمل می کند. کمان ایکس هم مانند خمپاره، برای دک های “حمله از خانه” مناسب است.

کارت کمان ایکس از نظر حساسیت به سطح در دسته حساس جای می گیرد و آسیب حمله و خون آن فقط در سطوح بالا کافی است. از نظر سختی ارتقاء هم درجه ۳ از ۴ را دارد.

غول گابلین (گابلین جاینت، Goblin Giant)

کارت غول گابلین (گوبلین جاینت)

کارت غول گابلین یک کارت حماسی ۶ اکسیری است. این نیرو از یک غول سبز رنگ تشکیل شده است که دو عدد گابلین نیزه دار را بر روی پستش حمل می کند. این غول مستقیما به سمت نزدیک ترین ساختمان حرکت می کند و به آن حمله می کند در حالی که گابلین های نیزه دار پشتش به نیروهای مزاحم اطراف حمله می کنند.

این غول هم خودش به ساختمان یا برج دشمن آسیب می زند و هم گابلین های نیزه دار پشتش می توانند برج یا ساختمان را هدف بگیرند و هم به علت خون زیادی که دارد، نقش تانک را ایفاء می کند و باعث جذب آسیب می شود تا سایر نیروها هم بتوانند خودشان را به برج دشمن برسانند و به آن آسیب بزنند. غول گابلین به این دلایل، یک عامل پیروزی ارزشمند است.

کارت غول گابلین از نظر حساسیت به سطح، در دسته نیمه حساس جای می گیرد. و از نظر سختی ارتقاء، درجه ۳ از ۴ را دارد.

پکا (P.E.K.K.A)

پکا (P.E.K.K.A)

کارت پکا یک کارت حماسی ۷ اکسیری است. این کارت یک ربات بزرگ است که خون زیاد و آسیب وحشتناکی دارد. پکا بیشتر یک کارت دفاعی است ولی به عنوان عامل پیروزی نیز استفاده می شود زیرا به راحتی راه خودش و نیروهای پشت سرش را به سمت برج دشمن باز می کند.

کارت پکا از نظر حساسیت به سطح در دسته غیر حساس جای می گیرد. همچنین درجه سختی ارتقاء، ۳ از ۴ را دارد.

لاوا (Lava)

کارت سگ گدازه ای (لاوا یا لاوا هوند)

کارت لاوا که به آن سگ گدازه ای نیز می گویند، یک کارت افسانه ای ۷ اکسیری است. این کارت یک تانک هوایی است که به سمت نزدیک ترین ساختمان پرواز می کند و پس از مرگ هم تبدیل به ۶ عدد لاوای کوچک (لاوا پاپ، Lava Pop) می شود که شبیه گله مینیون (مینیون هورد، Minion Horde) هستند و تقریبا خونی برابر با مینیون ها دارند ولی نصف آنها آسیب می زنند. آسیب همین لاوا پاپ ها اگر دفاع نشوند می تواند ضربه وحشتناکی به برج بزند.

تبدیل لاوا هوند به 6 عدد لاوا پاپ پس از نابودی
سمت راست تصویر: یک لاوا به ۶ عدد لاوا پاپ تبدیل شده است.

لاوا خودش به تنهایی آسیب چندانی ندارد و عملا می توان از آسیبی که می زند چشم پوشی کرد. اما به علت خون زیادی که دارد باعث جذب آسیب می شود و به سایر نیروها امکان می دهد که در امنیت به سمت برج دشمن حمله ور شوند.

کارت لاوا از نظر حساسیت به سطح در دسته غیر حساس جای می گیرد و درجه سختی ارتقای آن نیز مانند سایر کارت های لجندری (افسانه ای)، ۴ از ۴ است.

گالم (گولم، Golem)

کارت گالم (گولم)

گالم که به آن غول سنگی نیز می گویند، یک کارت حماسی ۸ اکسیری است. این کارت یک نیروی سنگی تولید می کند که خون زیادی دارد و به آرامی به سمت نزدیک ترین ساختمان حرکت می کند. همچنین گالم بعد از مرگ به دو عدد گالم کوچک (گالمیت، Golemite) تبدیل می شود که آنها هم خون کمی ندارند.

مانند لاوا، گالم نیز خودش به تنهایی آسیب چندانی ندارد (البته آسیبش بیشتر از لاواست و مقدار نسبتا خوبی است.) اما به خاطر خون زیادی که دارد، با جذب آسیب، این امکان را به سایر نیروها می دهد که تشکیل یک پوش بدهند و به برج دشمن رسیده و به آن آسیب بزنند. همچنین گالم، آسیب مرگ نیز دارد و پس از مرگ، آسیب زیادی به نیروها و ساختمان های اطرافش وارد می کند.

کارت گالم از نظر حساسیت به سطح، در دسته غیر حساس جای می گیرد و در سطوح پایین هم خوب عمل می کند. همچنین درجه سختی ازتقای آن ۳ از ۴ است.

سه تفنگدار (تری ماسکتیرز، Three Musketeers)

کارت سه تنفنگدار (تری ماسکتیرز)

آخرین و گران ترین عامل پیروزی ما، کارت سه تفنگدار بوده که یک کارت کمیاب ۹ اکسیری است و سه عدد تفنگدار معمولی تولید می کند. این کارت به علت قدرت بالایی که دارد و امکان تقسیم شدن و حمله دو طرفه، می تواند از پس نیروهای دشمن برآید و همزمان از دو طرف خودش را به دو برج دشمن برساند و شانس خوبی دارد که به یکی از آنها آسیب زیادی بزند و از این جهت یک عامل پیروزی به حساب می آید.

از سه تفنگدار می توان برای آسیب زدن مستقیم به برج دشمن در زمانی که یکی از برج ها نابود شده است استفاده نمود. به این صورت که آنها را وسط زمین دشمن قرار می دهیم که برج دوم را هدف بگیرند و سریعا آن را نابود کنند.

سه تنفنگدار در حال حمله مستقیم به برج دوم
روش حمله مستقیم به برج دوم با استفاده از سه تفنگدار

کارت سه تفنگدار از نظر حساسیت به سطح در دسته حساس جای می گیرند زیرا سطوح پایین آنها نسبت به طلسم ها و آسیب نیروهای دشمن بسیار ضعیف است. همچنین از نظر سختی ارتقاء، درجه ۲ از ۴ را دارد.

سوال از شما درباره عامل پیروزی

حالا برای اینکه ببینیم کاملا متوجه نکات این مقاله شده اید یا نه، دو دسته نبرد به شما نشان می دهم و سوال می پرسم! حدس خود را از جواب صحیح، در قسمت نظرات پایین همین مقاله برای من و سایر مخاطبان بنویسید:

سوال اول

در دسته نبرد زیر کدام کارت یا کارت ها، نقش عامل پیروزی را دارند؟ کدام یک عامل پیروزی اصلی و کدامیک یدکی است؟

دسته نبرد دارای دو عدد عامل پیروزی
دسته نبرد سوال اول

سوال دوم

دسته نبرد زیر دارای اشکالات فراوان است. آیا می توانید اشکالات اساسی آن را بیان کنید؟

دسته نبرد مشکل دار
دسته نبرد سوال دوم. دک پر اشکال!

سخن آخر درباره عامل پیروزی

هر دک (دسته نبرد) به حداقل یک عدد عامل پیروزی احتیاج دارد که کارت های دیگر برای کمک کردن به آن انتخاب می شوند. هرچه ۷ کارت دیگر با عامل پیروزی و همچنین با خودشان تناسب و هماهنگی بیشتری داشته باشند، آن دسته نبرد موفق تر خواهد بود.

در بخش نظرات این صفحه شرکت کنید و تجربه های خود را با من در میان بگذارید. عامل پیروزی مورد علاقه شما کدام است؟ شما از چند کلید پیروزی در دک خود استفاده می کنید؟ در کلش رویال در استفاده از کدام دسته نبرد حرفه ای تر عمل می کنید؟ منتظر بازخوردهایتان هستم.

حال که عامل پیروزی را شناختید، بهتر می توانید دک های مختلف را آنالیز کنید و خودتان دک های حرفه ای بسازید. در عرشه می بینمتون! دوستدار شما، محمد.

نظرات خوانندگان
  1. من خودم از ماینر دیوار شکن استفاده میکنم اتفاقا دفاع خوبی داره و من ازش راضی هستم راستی دیوار شکن رو بالانس دادن الان ۲ اکسیره

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *