تانک کش ها، راهنمای نقش تانک کش

سلام به همه رویالی های عزیز؛ محمد هستم امروز با معرفی یک نقش اساسی در بازی کلش رویال در خدمت شما هستم. نقش تانک کش (تنک کیلر، Tank Killer) یکی از وظایف مهم بعضی از کارت های بازی است که همیشه در هر بازی به آن نیاز داریم. پس لازم است آنها را بهتر بشناسیم.

تانک کش های کلش رویال

نقش تانک کش یعنی چه؟

تانک کش بطور کلی به کارتی می گویند که آسیب آن به اندازه ای بالا باشد که بتواند تانک های بازی را در زمان نسبتا کوتاهی نابود کند.

اگر می خواهید درباره تانک ها و کارت هایی که نقش تانک را در بازی ایفا می کنند، بیشتر بدانید، پست قبلی ما با عنوان راهنمای کامل نقش تانک را بخوانید. اگر نمی دانید تانک به چه کارتی می گویند بهتر است با آن پست شروع کنید.

پکا و جادوگر نمونه یک تانک کش
جادوگر و پکا از جمله تانک کش های بازی هستند.

هرجا تانکی باشد، به یک تانک کش هم برای کشتنش نیاز است! از آنجا که تقریبا در هر دکی حداقل یک تانک وجود دارد، لازم است شما هم در دک خود یک یا دوکارت که این نقش را ایفاء می کنند به همراه داشته باشید که بتوانید با تانک های حریف مقابله کنید.

در هر حال شما هر نوع دسته نبردی که دارید، لازم است در آن به نوعی برای مقابله با تانک ها تدبیری داشته باشید. در غیر این صورت، این موجودات مستحکم به راحتی، سد دفاعی شما را خواهند شکست!

انواع تانک کش ها

تانک کش ها را بر اساس معیارهای مختلف بازی می توان به دسته های مختلفی تقسیم کرد. در ادامه انواع آن ها را با هم مرور می کنیم.

انواع تانک کش بر اساس نوع هدف

تانک کش ها را بر اساس نوع هدفی که به آن حمله می کنند، به دو دسته زمینی و زمینی-هوایی تقسیم می کنیم.

تانک کش های زمینی

پکا و مینی پکا تانک کش های قدرتمند
پکا و مینی پکا در دسته تانک کش های زمینی قرار دارند.

تانک کش های زمینی به نوعی از کارت ها می گویند که آسیب بالایی وارد می کنند اما فقط نیروهای زمینی را هدف می گیرند و به تانک ها یا نیروهای هوایی مثل لاوا (Lava) کاری ندارند. به عنوان مثال پکا (Pekka) و مینی پکا (Mini Pekka) ازاین دسته هستند.

تانک کش های زمینی-هوایی

شکارچی و برج جهنمی از تانک کش های زمینی، هوایی هستند
شکارچی و برج جهنمی از دسته تانک کش های زمینی-هوایی هستند.

تانک کش های زمینی-هوایی به کارت هایی می گوییم که آسیب زیادی دارند و می توانند به هر دو نوع تانک های زمینی و هوایی آسیب وارد کنند. مثلا برج جهنمی (اینفرنو تاور، Inferno Tower) و شکارچی (هانتر، Hunter) از این دسته هستند.

انواع تانک کش ها از نظر نوع استراتژی

تانک کش ها را از نظر نوع استراتژی به دو دسته تکی و گروهی تقسیم می کنیم.

تانک کش های تکی

تانک کش های تکی به کارت هایی می گوییم که فقط یک نیرو یا ساختمان تولید می کند که آن نیرو یا ساختمان برای کشتن تانک، متکی به خودش است و به تنهایی می تواند تانک را در زمان کوتاهی نابود کند. مثلا مینی پکا از این دسته است. کارت مینی پکا فقط یک نیرو تولید می کند که آن نیرو برای کشتن تانک، متکی به خودش است.

مینی پکا یک تانک کش
مینی پکا در دسته تانک کش های تکی نیز جای می گیرد.

تانک کش های گروهی

تانک کش های گروهی به کارت هایی می گوییم که دو یا چند نیرو تولید می کنند. هرکدام از این نیروها به تنهایی آسیب کافی برای کشتن تانک در زمان کوتاه ندارند اما همه با هم می توانند آسیب مجموع خوبی وارد کنند.

ارتش اسکلت یک تانک کش گروهی
کارت ارتش اسکلت، تعداد زیادی اسکلت تولید می کند. هر اسکلت به تنهایی نمی تواند تانک کش باشد اما همه باهم می توانند آسیب زیادی برای کشتن تانک وارد کنند.

اگر کارتی بتواند تعداد کافی از این نیروها را تولید کند، یک تانک کش گروهی است. مثلا کارت ارتش اسکلت (اسکلتون آرمی، Skeleton Army) یا بربرها (بربرینز، Barbarians) از این دسته اند.

انواع تانک کش ها از نظر پایداری

ضد تانک ها از نظر پایداری به دو دسته پایدار و ریسکی تقسیم می شوند.

تانک کش های ریسکی

ریسکی به آنهایی می گویند که اگرچه آسیب کافی برای کشتن تانک را دارند ولی حریف می تواند خیلی راحت به وسیله طلسم یا کارت های دیگر، آن ها را نابود کند یا اثرشان را خنثی کند.

مثلا کارت خفاش ها (بتز، Bats) یا کارت گروه گابلین (گابلین گنگز، Goblin Gangs) که هر دو از نوع تانک کش های گروهی هستند، آسیب بالایی وارد می کنند که برای کشتن تانک کافیست ولی حریف می تواند با استفاده از رعد و برق (زپ، Zap) یا الوار (لاگ، The Log) آن ها را قبل از اینکه نقششان را ایفاء کنند، سریعا نابود کند. غالبا نابود کردن آنها برای حریف هزینه کمی دارد در نتیجه استفاده از آنها ریسکی است.

گروه گابلین یا خفاش ها نسبت به طلسم ها حساس هستند
گروه گابلین و خفاش ها در برابر طلسم ها خیلی آسیب پذیر هستند در نتیجه ریسکی هستند.

تانک کش های پایدار

تانک کش های پایدار به نوعی ازکارت ها می گویند که ریسک استفاده از آنها کم است و حریف به راحتی نمی تواند آنها را نابود کند و عموما با موفقیت تانک را نابود می کنند. مثلا پکا و جادوگر (ویزارد، Wizard) از این دسته اند.

جادوگر یک تانک کش پرطرفدار
جادوگر، تانک کش پرطرفدار بازی

جادوگر (ویزارد) که یکی از کارت های پرطرفدار بازی است نیز از دسته تانک کش های پایدار است. اگر سطح آن پایین نباشد، کشتنش برای حریف دشوار و هزینه بر است. بخصوص که عموما تانک ها را در زمین خودی می کشند که از دسترس حریف خارج است.

یک مدل دیگر، تانک کش های تیمی!

گاهی اوقات یک کارت به تنهایی یک تانک کش به حساب نمی آید؛ اما اگر با یک کارت دیگر ترکیب شود، در یک عملکرد تیمی می توانند تانک کش خوبی را تشکیل دهند. لذا شاید در ظاهر در یک دک (دسته نبرد) هیچ کارت تانک کشی نبینید اما آن دک می توان حاوی ترکیب هایی باشد که برای کشتن تانک مناسب است. اصلا اگر دکی برای تانک های دشمن برنامه ای نداشته باشد دک خوبی نیست!

مثلا کارت شوالیه (نایت، Knight) به تنهایی آسیب کافی برای کشتن تانک را ندارد. اما اگر کارت تیر انداز (آرچرز، Archers) را همراه آن استفاده کنیم به طوری که تیر اندازها پشت سر شوالیه باشند (که آسیب نبینند) یک ترکیب خوب برای کشتن تانک ها ایجاد شده است با مجموع آسیب کافی!

استفاده از تانک کش های تیمی

استفاده از این روش کشتن تانک ها به نوع دک و تجربه و مهارت بازیکن بستگی دارد. با این حال، در هر دسته نبرد می توان ترکیب های خوبی پیدا کرد که بازیکن بعد از اینکه تجربه کافی در آن دک پیدا کرد، آنها را کشف کرده و در استفاده ازشان مهارت پیدا می کند. (البته بعد از بارها و بارها بازی کردن با آن دک)

والکری و جلاد یک تیم تانک کش هستند
جلاد و والکری، تبر دار های بازی؛ یک تیم دوست داشتنی و خطرناک! (کابوس تانک ها!)

به عنوان یک نمونه دیگر، ترکیب جلاد (اکسکیوشنر، Executioner) با والکری (valkyrie) هم از دسته تیمی است. در حالی که والکری در جنگ با تانک و نزدیک آن است، جلاد با پرتاب تبر، آسیب را افزایش می دهد. استفاده از این ترکیب ۹ اکسیر هزینه دارد اما ریسک خیلی کمی دارد. بعلاوه که این دو نیروی قوی، بعد از کشتن تانک، آماده تشکیل یک ضد حمله هستند. خون (HP, HitPoint) هر دوی آنها خیلی زیاد است؛ حریف نمی تواند به راحتی از شر این کار تیمی خلاص شود!

کارت هایی که نقش تانک کش را در کلش رویال دارند

با توجه به دسته بندی هایی که با هم مرور کردیم، کارت هایی زیادی می توانند در بازی کلش رویال، نقش تانک کش را ایفاء کنند.

برای اینکه یک کارت میزان آسیب کافی برای کشتن تانک ها را داشته باشد، طبق استاندارد ما باید میزان آسیب در ثانیه آن در سطح ۹ (سطح چالش) از ۱۶۰ کمتر نباشد. این استاندارد مورد توافق اکثر بازیکنان مطرح کلش رویال است.

استاندارد حداقل آسیب در ثانیه لازم برای قرار گیری در دسته تانک کش های بازی

اکثر کارت هایی که معرفی خواهیم کرد، در بازی، نقش های دیگری نیز ایفاء می کنند. حال به ترتیب میزان اکسیر هرکارت، تانک کش ها را در زیر معرفی می کنیم.

این دسته بندی بر اساس آخرین تغییرات کارت ها تا تاریخ ۲۵ فروردین ۱۳۹۸ ایجاد شده است و ممکن است ارقام ذکر شده در آپدیت های آینده تغییر کنند. اگرچه بعید است که تغییرات در حدی باشد که نقش کارت را در بازی عوض کند.

لیست خلاصه تانک کش ها

جمعا ۳۱ کارت تانک کش در بازی داریم. ابتدا لیست خلاصه آنها را نشان می دهیم و سپس درباره هرکدام و نوع و استراتژی حمله اشان، یک به یک، توضیح خواهیم داد.

  1. اسکلت
  2. خفاش ها
  3. گابلین
  4. مگا مینیون
  5. مینیون
  6. سنگ قبر
  7. ارتش اسکلت
  8. راهزن
  9. گروه گابلین
  10. حفاظ ها
  11. چوب بر
  12. اژدهای جهنمی
  13. تسلا
  14. تفنگدار
  15. شکارچی
  16. مینی پکا
  17. ساحره تاریکی
  18. ناقلاها
  19. ارابه توپ
  20. شاهزاده
  21. جادوگر
  22. بربرها
  23. گله مینیون
  24. برج جهنمی
  25. ساحره
  26. بربرهای نخبه
  27. اسپارکی
  28. کلبه بربر
  29. پکا
  30. سربازان سلطنتی
  31. سه تفنگدار

اسکلت (اسکلتونز، Skeletons)

کارت اسکلت (اسکلتونز)

کارت یک اکسیری اسکلت، تعداد ۳ اسکلت تولید می کند. هر یک از این اسکلت ها در سطح چالش، ۶۷ آسیب بر ثانیه دارند که به تنهایی برای کشتن تانک کافی نیست اما در مجموع، آنها ۲۰۱ آسیب بر ثانیه دارند که مقدار کافی و خوبی است. در نتیجه این کارت می تواند نقش تانک کش را ایفاء کند. این کارت به تمام طلسم ها حساس است. کارت اسکلت طبق دسته بندی سایت رویالی ها، یک تانک کش ریسکی و همچنین یک تانک کش گروهی و از نوع زمینی به حساب می آید.

خفاش ها (بتز، Bats)

کارت خفاش ها (بتز)

کارت خفاش ها هم مانند کارت اسکلت یک تانک کش ریسکی، گروهی است. با این تفاوت که زمینی-هوایی است. هر یک از خفاش ها در سطح چالش، ۶۰ واحد آسیب بر ثانیه دارند که در مجموع، ۳۰۰ آسیب در ثانیه وارد می کنند. طلسم ها و نیروهای زیادی می توانند خفاش ها را در یک ضربه بکشند.

گابلین (Goblins)

کارت گابلین (گوبلینز)

کارت گابلین، تعداد ۳ عدد گابلین توید می کند که هر گابلین در سطح چالش، ۹۰ آسیب بر ثانیه دارد و در مجموع این کارت ۲۷۰ آسیب بر ثانیه دارد. این کارت از خیلی جهات مانند کارت اسکلت است با این تفاوت که آسیب بیشتر و ریسک کمتری دارد. آنها توسط الوار یا تیر (ارو، Arrow) به راحتی کشته می شوند. کارت گابلین، یک تانک کش ریسکی، گروهی و زمینی است.

مگا مینیون (Mega Minion)

کارت مگا مینیون

مگا مینیون در سطح چالش، ۱۶۱ آسیب بر ثانیه وارد می کند. این کارت یک تانک کش تکی، پایدار و زمینی-هوایی است و برای کشتن تانک های زمینی و هوایی حرف ندارد. مگا مینیون یک ضد تانک کاربردی در کلش رویال است. از این جهت که:

  1. اکسیر کمی نیاز دارد.
  2. حرکت آن هوایی است که باعث می شود از گزند خیلی از نیروها در امان باشد.
  3. ریسک کمی دارد.
  4. آسیب نسبتا خوبی وارد می کند.
  5. ارتقا دادن آن نسبتا ساده است.

مینیون (مینیونز، Minions)

کارت مینیون (مینیونز)

کارت مینیون که ۳ اکسیری است و ۳ عدد مینیون تولید می کند هم برای کشتن تانک ها مناسب است. هر مینیون به تنهایی در سطح چالش (سطح چلنج یا سطح ۹) آسیب بر ثانیه آن ۸۴ است که در مجموع این کارت ۲۵۲ آسیب در هر ثانیه وارد می کند. مینیون ها با تیر یا طلسم های ۴ اکسیری سریعا نابود می شود. کارت مینیون یک تانک کش ریسکی، گروهی و زمینی-هوایی است.

سنگ قبر (تامب استون، TombStone)

کارت سنگ قبر (تمب استون)

سنگ قبر به تنهایی نمی تواند برای کشتن تانک ها کاری بکند. با این حال این کارت می تواند اسکلت های زیادی تولید کند که اگر تعداد آنها به ۳ برسد، برای کشتن تانک کافیست. همچنین این کارت بعد از مرگ، ۳ اسکلت دیگر تولید می کند که روند کشتن تانک را تسریع می کند. این کارت ریسکی است زیرا با طلسم های ۴ اکسیری سریعا نابود می شود. سنگ قبر یک تانک کش ریسکی، گروهی و زمینی است.

این کارت بسته به اسکلت هایی که تولید می کند می تواند آسیب کم یا خیلی زیادی به تانک ها وارد کند و به خاطر اینکه یک ساختمان است، باعث انحراف و حواس پرتی تانک ها هم می شود.

ارتش اسکلت (اسکلتون آرمی، Skeleton Army)

کارت ارتش اسکلت (اسکلتون آرمی)

این کارت نمونه بارز یک تانک کش گروهی است و اگر درست استفاده شود می تواند قوی ترین تانک ها را هم در عرض چند ثانیه نابود کند. در سطح چالش، هر اسکلت ۶۷ آسیب بر ثانیه دارد که در مجموع ۱۵ اسکلت باهم ۱۰۰۵ آسیب در هر ثانیه وارد می کنند! تمام طلسم ها این اسکلت ها را تک ضرب می کشند. کارت اسکلت یک تانک کش ریسکی، گروهی و زمینی است.

راهزن (بندیت، Bandit)

کارت راهزن (بندیت)

کارت راهزن در بین تمام تانک کش ها، کمترین آسیب را دارد. با این حال این آسیب دقیقا لب مرز استاندارد ماست و راهزن را تبدیل به یک تانک کش می کند. راهزن در سطح چالش، ۱۶۰ آسیب بر ثانیه دارد که اگر درست از آن استفاده کنیم می توانیم از آسیب هجوم آن (۳۲۰ واحد در ابتدای حمله) نیز بهره ببریم و زودتر تانک را نابود کنیم. راهزن یک تانک کش تکی، پایدار و زمینی است.

گروه گابلین (گابلین گنگز، Goblin Gangs)

کارت گروه گابلین (گوبلین گنگ)

کارت گروه گابلین، تعداد ۳ عدد گابلین معمولی و ۲ عدد گابلین نیزه دار (اسپیر گابلینز، Spear Goblins) تولید می کند. هر گابلین معمولی در سطح چالش، ۹۰ آسیب بر ثانیه دارد که ۳ عدد آنها می شود ۲۷۰ واحد آسیب بر ثانیه و هر گابلین نیزه دار در سطح چالش، ۳۹ آسیب بر ثانیه دارد که دو عدد آنها می شود ۷۸ آسیب بر ثانیه. در نتیجه این کارت در مجموع ۲۷۰+۷۸ برابر ۳۴۸ آسیب در هر ثانیه وارد می کند.

کارت گروه گابلین اگر چه می تواند نیروهای هوایی را نیز نشانه بگیرد (به وسیله گابلین های نیزه دار)، ولی زمینی-هوایی نیست. زیرا آسیب هوایی آن به تنهایی (۷۸ واحد) بسیار کمتر از استاندارد ماست و برای کشتن تانک های هوایی کافی نیست. این کارت توسط الوار، تیر و طلسم های ۴ اکسیری نابود می شود. در نتیجه گروه گابلین یک تانک کش ریسکی، گروهی و زمینی است.

حفاظ ها (گاردز، Guards)

کارت حفاظ ها (گاردز)

کارت حفاظ ها از نظر استراتژی و نقش هایشان، مانند دو کارت اسکلت و گابلین بوده و از ۳ نیرو تشکیل شده است که مجموع آسیب این سه نیرو این کارت را وارد لیست می کند. این کارت از نظر آسیب بر ثانیه بین این دو کارت قرار می گیرد اما بر خلاف انها، این کارت پایدار است. به علت وجود سپر ها حتی موشک (راکت، Rocket) نیز نمی تواند با یک ضربه نابودشان کند!

هر حفاظ در سطح چالش، ۸۱ آسیب بر ثانیه دارد که در مجموع ۲۴۳ آسیب بر ثانیه وارد می کنند. کمی کمتر از دو برابر آسیب بر ثانیه راهزن! کارت حفاظ ها یک تانک کش گروهی، پایدار و زمینی است.

چوب بر (لامبرجک، Lumberjack)

کارت چوب بر (لامبرجک)

کارت افسانه ای چوب بر که در سطح چالش، ۲۸۵ آسیب در ثانیه دارد، در لیست ما جای می گیرد. این کارت علاوه بر اینکه در کشتن تانک ها مهارت دارد، پس از مرگ نیز با خشمگین کردن نیروهای خودی اطرافش، به کشتن تانک ها کمک می کند. کارت چوب بر از دسته تکی، پایدار و زمینی است.

اژدهای جهنمی (اینفرنو دراگون، Inferno Dragon)

کارت اژدهای جهنمی (اینفرنو دراگون)

اژدهای جهنمی یک کارت افسانه ای خوب برای کشتن تانک هاست. این کارت جزو کارت هایی است که اتفاقا فقط و فقط برای کشتن تانک ها طراحی شده است و کارش را خوب بلد است! اژدهای جهنمی آسیب وحشتناکی وارد می کند، به هر دو نوع تانک های زمینی و هوایی حمله می کند و فقط ۴ اکسیر برایتان خرج دارد. عالی نیست؟

حداقل آسیب بر ثانیه این کارت، در سطح چالش، ۷۵ است که چندان زیاد نیست اما اگر به آن کمی فرصت دهید، در مدت کوتاهی، آن را تا ۸۷۵ افزایش می دهد که به راحتی هر تانکی را در چند ثانیه از پای در می آورد! اژدهای جهنمی یک تانک کش تکی، پایدار و زمینی-هوایی است.

نقطه ضعف اژدهای جهنمی

اژدهای برقی، اژدهای جهنمی را پشت سرهم ریست می کند!

اژدهای جهنمی هم مثل هر کارت رویالی دیگری، نقطه ضعف هایی دارد. نقطه ضعف اژدهای جهنمی، آسیب پذیری آن در برابر کارت های ریست کننده است. از آنجا که اژدهای جهنمی باید ابتدا کمی زمان صرف کند تا آسیب حداکثری اش بر روی تانک شروع شود، اگر آن را ریست کنند باید کارش را از اول شروع کند! در واقع دشمن های درجه یک این کارت، جادوگر برقی (الکترو ویزارد) و اژدهای برقی (الکترو دراگون، Electro Dragon) و جرقه زن ها (زپیز، Zappies) است. اژدهای جهنمی در کنار این ها، عملا بی مصرف خواهد بود.

تسلا (Tesla)

کارت تسلا

کارت تسلا هم یک ضد تانک خوب است. از آنجا که این کارت یک ساختمان است، تانک ها را به سمت خود می کشد و با آسیب خوبی که وارد می کند، آن ها را نابود می کند. تسلا در سطح چالش، ۱۷۲ آسیب بر ثانیه وارد می کند. این رقم برای یک ساختمان، رقم بالایی است. تسلا یک تانک کش تکی، پایدار و زمینی-هوایی است.

تفنگدار (ماسکتیر، Musketeer)

کارت تفنگدار (ماسکتیر)

تفنگدار هم جزو ضد تانک هایی است که کمترین آسیب را دارند ولی با این حال کارت خوبی برای کشتن تانک هاست زیرا این آسیب را پشت سرهم و از فاصله دور وارد می کند. این مزیت باعث شده است که برخی از بازیکنان برتر، از تفنگدار به عنوان ضد تانک و حتی آسیب رسان اصلی دسته نبرد خود استفاده کنند.

تفنگدار به گفته سوپرسل، ساخته شده است که یک تکی زن قدرتمند باشد و از آنجا که هم زمین و هم هوا را پوشش می دهد و فاصله حمله زیادی دارد و فقط ۴ اکسیر هزینه دارد، برای دک های ارزان یا چرخشی بسیار مناسب است.

تفنگدار در سطح چالش (سطح ۹) دارای ۱۶۴ آسیب بر ثانیه (Damage Per Second) یا (DPS) است. این کارت، طبق دسته بندی ما، یک ضد تانک تکی، پایدار و زمینی-هوایی است.

شکارچی (هانتر، Hunter)

کارت شکارچی (هانتر)

کارت شکارچی اصلا ساخته شده است برای تک ضرب کشتن! این نیروی جالب و دوست داشتنی، با هر بار شلیک، تعداد ۱۰ عدد گلوله پرتاب می کند که پخش می شوند. هر گلوله در سطح چالش، ۶۹ آسیب وارد می کند. البته ۲٫۲ ثانیه هم طول می کشد تا دوباره شلیک کند پس آسیب در ثانیه هر گلوله می شود معادل ۳۱ واحد.

استفاده از شکارچی به عنوان تانک کش، وقتی ممکن است که شما شکارچی را نزدیک هدفش قرار دهید به طوری که با هر بار شلیک، تمام ۱۰ گلوله به تانک برخورد کند، در این صورت ۶۹۰ آسیب با هر شلیک به تانک وارد می شود (معادل ۳۱۰ آسیب بر ثانیه) و به اینگونه است که یک تانک کش به حساب می آید ولی اگر فاصله به قدری باشد که کمتر از ۶ گلوله به تانک برخورد کند، آسیب در ثانیه کمتر از استاندارد ما (۱۶۰) خواهد شد که تانک کش محصوب نمی شود.

آسیب هر شلیک شکارچی در سطح چالش برابر ۶۹۰ است که این آسیب برای کشتن تک ضرب خیلی از نیروها مثل تفنگدار و جادوگرها و مگامینیون و … کافیست! شکارچی یک ضد تانک تکی، پایدار و زمینی-هوایی است.

مینی پکا (Mini P.E.K.K.A)

کارت مینی پکا (مینی P.E.K.K.A)

کارت مینی پکا به قول خود کلش رویال، مثل کامیون ضربه می زنه! این کارت برای کشتن تانک ها و تک ضرب کردن خیلی از نیروها ساخته و طراحی شده است. این ربات کوچک در سطح چالش، ۳۳۲ آسیب بر ثانیه (DPS) وارد می کند و به تنهایی تانک را حریف است! مینی پکا یک تانک کش تکی، پایدار و زمینی است.

ساحره تاریکی (نایت ویچ، Night Witch)

کارت ساحره تاریکی (نایت ویچ)

ساحره تاریکی از خیلی جهات برای کشتن تانک ها مناسب است. اولا اینکه ارزان است (۴ اکسیر). دوما اینکه خودش به تنهایی در سطح چالش، ۱۷۳ آسیب بر ثانیه دارد که برای کشتن تانک ها کافیست. به علاوه اینکه او می تواند پس از مدتی، تعداد زیادی خفاش تولید کند که این آسیب بر ثانیه را افزایش می دهد و حتی به وسیله خفاش ها می تواند تبدیل به یک تانک کش هوایی نیز بشود.

کارت ساحره تاریکی، بسته به اینکه تعداد خفاش کافی تولید کرده است یا خیر، می تواند یک تانک کش تکی یا گروهی، ریسکی یا پایدار، زمینی یا زمینی-هوایی باشد!

ناقلاها (رسکالز، Rascals)

کارت ناقلاها (رسکالز)

ناقلاها یک کارت بانمک است که یک پسر و دو دختر جنگجو تولید می کند. هر یک از آنها ۱۱۰ آسیب بر ثانیه دارند که سه تایی در کنار هم ۳۳۰ آسیب در هر ثاینه وارد می کنند. دخترهای ناقلا به طلسم های الوار و تیر حساس هستند و به وسیله آنها به راحتی کشته می شوند و پسر ناقلا که باقی مانده است آسیب کافی برای تانک کش بودن ندارد (۱۱۰). در نتیجه این کارت از دسته تانک کش های ریسکی است.

فقط دخترهای ناقلا می توانند هوا را نشانه بگیرند. در نتیجه آسیب هوایی این کارت، ۲۲۰ واحد است که در دسته تانک کش های هوایی نیز قرار می گیرد. این کارت برای تانک های زمینی، ضد تانک قوی تریست زیرا پسر ناقلا هم می تواند در حمله کمک کند. کارت ناقلاها یک تانک کش گروهی، ریسکی و زمینی-هوایی است.

ارابه توپ (کنون کارت، Canon Cart)

کارت ارابه توپ (کنون کارت)

ارابه توپ تقریبا عملکردی مانند تفنگدار دارد ولی این عملکرد را با ریسک کمتر، خون بیشتر و آسیب بیشتری نسبت به تفنگدار انجام می دهد و تفاوت اصلی آن این است که ارابه توپ فقط اهداف زمینی را هدف می گیرد.

ارابه توپ در سطح چالش، ۱۶۹ و از این جهت که پس از مرگ به یک ساختمان توپ تبدیل می شود، بسیار کاربردی است و برای منحرف کردن تانک ها نیز به کار می رود. ارابه توپ یک تانک کش تکی، پایدار و زمینی است.

شاهزاده (پرینس، پرنس، Prince)

کارت شاهزاده (پرینس)

شاهزاده برای کشتن تانک ها خوب است. او در سطح چالش، ۲۳۲ آسیب بر ثانیه (DPS) دارد که رقم بالایی است و برای کشتن تانک ها در زمان کوتاه کافیست. اگر از شاهزاده درست استفاده کنید می توانید از آسیب ابتدایی ۶۵۱ واحدی آن که بعد از یورش (چارج، شارژ) وارد می کند نیز بهره ببرید. شاهزاده یک تانک کش تکی، پایدار و زمینی است.

جادوگر (ویزارد، Wizard)

کارت جادوگر (ویزارد)

جادورگ یا همان ویزارد یک تانک کش پر طرفدار در کلش رویال است. اکثر درخواست کارت ها در قبیله برای این کارت است زیرا جادوگر عملکرد خوبی در کشتن تانک های زمینی و هوایی دارد و نقطه قوت او هم جمعی زدن است. مثلا اگر دو تانک یا چند نیرو در حال حمله به سمت برج شما باشند، جادوگر می تواند همگی آنها را با هم هدف بگیرد و به آنها آسیب بزند.

جادوگر در سطوح بالا

گفتیم که اکثر درخواست کارت ها مربوط به جادوگر است زیرا جادوگر در سطوح بالا (لول بالا)، بسیار خوب عمل می کند و به سادگی می تواند نتیجه بازی را به نفع شما تغییر دهد. این کارت در سطح چالش، ۱۶۷ آسیب بر ثانیه دارد که این آسیب به تمام نیروها و ساختمان هایی که در محدوده آتش هستند، وارد می شود.

کارت جادوگر در سطوح پایین به شدت نا کارآمد است و اگر سطحش پایین است اصلا از آن استفاده نکنید. جادوگر یک تانک کش تکی، پایدار و زمینی-هوایی است.

بربرها (بربرینز، Barbarians)

کارت بربرها (بربرینز)

کارت بربرها تعداد ۵ عدد مبارز تن به تن به نام بربر تولید می کند. هر بربر در سطح چالش ۱۱۳ آسیب بر ثانیه دارد که در مجموع این کارت ۵۶۵ آسیب در هر ثانیه وارد می کند که رقم بالایی است و هر تانکی را در زمانی کوتاه، نابود می کند.

بربرها نسبت به طلسم گلوله آتش (فایربال، Fireball) و سم (پویزن، Poison) حساس است و هر ۵ بربر با این طلسم ها نابود می شوند. اگر این دو طلسم را در نظر نگیریم، بربرها یک کارت پایدار است. کارت بربرها یک تانک کش گروهی، نسبتا پایدار و زمینی است.

گله مینیون (مینیون هورد، MINION HORDE)

کارت گله مینیون (مینیون هورد)

در پاراگراف های قبلی، کارت مینیون که تنها ۳ مینیون تولید می کرد را یک تانک کش حساب کردیم. حال چه برسد به کارت گله مینیون که ۶ مینیون تولید می کند؟! یک ضد تانک دو برابر قوی تر!

کارت گله مینیون ۶ مینیون تولید می کند. هر مینیون در سطح چالش، ۸۴ آسیب بر ثانیه دارد که در مجموع این کارت ۵۰۴ آسیب بر ثانیه وارد می کند و برای کشتن سریع تانک های زمینی و هوایی طراحی شده است. با این حال این کارت به طلسم های تیر، گلوله آتش و سم حساس است و کاملا نابود می شود. کارت گله مینیون یک ضد تانک گروهی، ریسکی و زمینی-هوایی است.

برج جهنمی (اینفرنو تاور، Inferno Tower)، قوی ترین تانک کش بازی!

کارت برج جهنمی (اینفرنو تاور)

برج جهنمی یک ساختمان کشنده برای تانک هاست. مخرب ترین ساختمان بازی همین است. این کارت، کابوس تمام تانک های بازی است و اگر حریف شما در دسته نبردش تانک داشته باشد، آرزو می کند که شما برج جهنمی نداشته باشید! زیرا این ساختمان تانک ها را به سمت خود منحرف می کند و در مدت کوتاهی می کشد.

برج جهنمی هم مانند اژدهای جهنمی به کارت های ریست کننده حساس است. برج جهنمی در سطح چالش، آسیب در ثانیه حداقل ۸۷ و حداکثر (موقع زوم کردن) ۱۷۶۰ دارد! این بالاترین آسیب بر ثانیه بین تمامی کارت های بازی است! برج جهنمی، مخرب ترین کارت بازیست و پس از آن ارتش اسکلت با اختلاف در رتبه دوم قرار دارد.

برج جهنمی یک ضد تانک تکی، پایدار و زمینی-هوایی است.

ساحره (ویچ، Witch)

کارت ساحره (ویچ)

ساحره بر خلاف ساحره تاریکی خودش به تنهایی آسیب ناچیزی دارد (۶۹ واحد) که اصلا برای کشتن تانک ها کافی نیست. با این حال این نیرو می تواند در زمان کوتاهی، ارتشی از اسکلت ها تولید کند که جمع آسیب آنها به اندازه کافی زیاد باشد.

درست است که ساحره می تواند نیروهای هوایی را نیز نشانه بگیرد اما چون آسیب خود ساحره کم است، برای کشتن تانک های هوایی کافی نیست و این کارت تنها یک تانک کش زمینی است. ساحره یک ضد تانک گروهی، ریسکی و زمینی است.

بربرهای نخبه (الیت بربرینز، Elite Barbarians)

کارت بربرهای نخبه (الیت بربرینز)

کارت بربرهای نخبه، دو عدد بربر قدرتمند تولید می کند که هر بربر در سطح چالش، ۱۶۹ آسیب بر ثانیه دارد و در مجموع این کارت، ۳۳۸ آسیب در هر ثانیه وارد می کند که رقم خوبیست. هر بربر نخبه خودش هم به تنهایی می تواند یک ضد تانک باشد. کارت بربرهای نخبه، نقش یک تانک کش گروهی، پایدار و زمینی را دارد.

اسپارکی (Sparky)

کارت اسپارکی

کارت اسپارکی یک ماشین است که شوک الکتریکی تولید می کند که هر بار شارژ شدن آن ۴ ثانیه طول می کشد و آسیب شدیدی وارد می کند. اسپارکی در سطح چالش، ۲۷۵ آسیب بر ثانیه دارد. در نتیجه می تواند نقش تانک کش را ایفاء کند.

اسپارکی نیز مانند اژدها و برج جهنمی، به ریست شدن حساس است. کارت اسپارکی یک ضد تانک تکی، پایدار و زمینی است.

کلبه بربرها (بربرین هات، Barbarian hut)

کارت کلبه بربرها (بربرین هات)

کلبه بربرها هم مانند کارت سنگ قبر، خودش به تنهایی کاری نمی کند و فقط نقش منحرف کردن تانک را دارد. اما این کارت از این جهت یک تانک کش است که می تواند تعداد زیادی جفت بربر تولید کند که به تانک ها حمله می کنند.

هر جفت بربر در سطح چالش، ۲۲۶ آسیب بر ثانیه دارند. کارت کلبه بربر یک تانک کش گروهی، پایدار و زمینی است.

پکا (P.EK.K.A)

پکا (P.E.K.K.A)

کارت پکا هم یک تانک و هم یک تانک کش حرفه ایست! این کارت تانک کش مورد علاقه من است. این کارت جزو پایدارترین ضد تانک های بازی است، استفاده از آن بسیار راحت است و ۷ اکسیر هزینه دارد. در زبان انگلیسی شخصیت پکا یک شخصیت مونث است! واقعا چرا؟!

پکا در سطح چالش، ۳۷۶ آسیب بر ثانیه دارد که رقم بالایی است. کارت پکا یک تانک کش تکی، پایدار و زمینی است.

سربازان سلطنتی (رویال ریکرویتز، Royal Recruits)

کارت سربازان سلطنتی (رویال ریکرویتز)

کارت سربازان سلطنتی، صفی متشکل از ۶ عدد سرباز را بصورت خطی، در عرض زمین تولید می کند که دارای سپر نیز هستند. هر سرباز در سطح چالش، ۷۷ آسیب در ثانیه دارد که در مجموع این کارت ۴۶۲ آسیب بر ثانیه دارد. با این حال به خاطر گسترده بودن چینش آنها، به ندرت پیش می آید که هر ۶ سرباز به سک تانک حمله کنند. به همین دلیل آسیب تانک کشی آنها را برای ۴ سرباز در نظر می گیریم که می شود ۳۰۸ آسیب بر ثانیه.

کارت سربازان سلطنتی نقش یک تانک کش گروهی، پایدار و زمینی را دارد.

سه تفنگدار (تری ماسکتیرز، Three Musketeers)

کارت سه تنفنگدار (تری ماسکتیرز)

آخرین کارت تانک کش بازی، کارت سه تفنگدار است. این کارت ۳ عدد تفنگدار تولید می کند که هر کدام از آنها به تنهایی نیز می توانند تانک کش باشند چه برسد که هر سه باهم به یک تانک حمله کنند!

هر تفنگدار در سطح چالش، ۱۶۴ آسیب بر ثانیه دارد که در مجموع ۴۹۲ آسیب در هر ثانیه وارد می کنند. این کارت گران ترین تانک کش بازی و گران ترین کارت بازی تا این لحظه به حساب می آید. کارت سه تفنگدار یک تانک کش گروهی، پایدار و زمینی-هوایی است.

تانک کش ها در دسته نبرد

فراموش نکنید که کشتن تانک های حریف معمولا در زمین خودی انجام می شود، جایی که برج تاج شما هم به کشتن تانک کمک مهمی می کند. اگر هم تانک دشمن در زمین شما نیست، اجازه دهید وارد زمین شما شود سپس نیروی تانک کش خود را بر روی آن استفاده کنید. زیرا همین که از پل عبور کند، برج تاج شما هم شروع به حمله به آن می کند.به تمام ارقام آسیب بر ثانیه که برای ضد تانک ها گفتیم، رقم آسیب بر ثانیه برج تاج خود را هم اضافه کنید؛ ببینید چه رقم بالایی می شود! کشتن تانک ها با کمک برج تاج راحت تر خواهد بود؛ از این امکان رایگان، استفاده کنید!

حال که تانک کش های بازی را شناخیتد بهتر است بسته به نوع دک خود، یک یا دوتای آنها را به همراه داشته باشید. در بازی زیاد پیش می آید که حریف شما تانک داشته باشد پس لازم است همیشه برنامه ای برای تانک های زمینی یا هوایی حریف خود داشته باشید.

تانک کش مورد علاقه شما کدام است؟ نظر شما درباره این مطلب چیست؟ افکار خود را با من و سایر رویالی ها به اشتراک بگذارید. در عرشه می بینمتون؛ محمد.

نظرات خوانندگان
  1. بازتاب: نقش عامل پیروزی در دسته نبرد | رویالی ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *